wtorek, 16 czerwca 2015

Spis rad na szczęśliwe życie

List do Wnuczki na jej 18 urodziny.

Bądź szczęśliwa w miłości, bo miłość jest podstawą radości, a radość najwyższą energią.

Bądź tylko z człowiekiem, który odwzajemnia twoją miłość, żebyś nie musiała ciągle mu udowadniać, że jesteś najlepsza.


Bądź sobą i niczego nie udawaj, żeby On nie doznał szoku jak przestanie cię bawić udawanie.


Nie zmieniaj nikogo, ale ciągle pracuj nad sobą.


Nie urodziłaś się po to, żeby zadowalać innych ale po, to żeby być szczęśliwą. 


Pamiętaj jednak, że szczęście nie polega na tym, żeby podporządkować sobie innych, ale na tym, żeby doceniać małe codzienne cuda.


Nie uzależniaj się od pogody ani pory roku.


Bądź otwarta na zmiany, które są najpewniejszą rzeczą na świecie.


Elastyczność i wybieranie bitew do stoczenia to kolejna umiejętność, która ułatwia życie.


Ucz się wtedy, gdy jest na to pora.


Zdobywaj szczyty, kiedy masz na to wystarczająco dużo siły.


Spełniaj swoje marzenia, żebyś na starość nie musiała czegoś żałować, bo lepiej jest zrobić coś, a potem ewentualnie żałować, niż nie zrobić nic i ciągle tego żałować.


Wszystko co Ci się w życiu nie uda nie traktuj jak porażkę, ale jako doświadczenie życiowe.


Nie popełniaj tych samych błędów drugi raz, bo wtedy stracisz szacunek sama do siebie. 


Kochaj się i doceniaj, bo najpierw należy znaleźć miłość w sobie, a dopiero potem dzielić się nią z innymi.

Pamiętaj, że wdzięczność jest początkiem szczęścia, a uśmiech początkiem radości.


Przyjaźń mierz jakością, a nie ilością. Nie staraj się za wszelką cenę przyciągać do siebie ludzi, ale bądź uważna by tych, których masz spotkać na swojej drodze, nie przeoczyć.


Rozmawiając ze starszymi doceniaj ich doświadczenie, szanuj ich dorobek, ale w każdej sprawie miej swoje zdanie i nie bój się go wyrazić.


Możesz powiedzieć każdą prawdę, jeżeli dobrze dobierzesz słowa. 


Jeżeli się pomylisz, a przecież to ludzka sprawa, przyznaj się do tego i wyciągnij wnioski. 


Każdy mądry człowiek, a ja Cię za takiego uważam, potrafi wyciągać wnioski i unikać podobnych sytuacji.

Do tego, co tutaj chcę Ci przekazać, dochodziłam całe życie. Nie po to Ci o tym mówię, żeby oszczędzić Ci trudu poznania, ale żeby ułatwić Ci drogę do szczęśliwego dorastania. 

Moje życie było piękne bo znalazłam w nim radość istnienia w codziennych małych przyjemnościach. Los mnie oszczędził, bo znalazłam wokół siebie dobrobyt wszelkiego rodzaju. Znalazłam miłości, radości macierzyńskiej, ale dopiero teraz niedawno odkryłam swoją pasję i radość tworzenia. Moja kreatywność mnie zaskakuje i mimo mojego wieku (jestem przecież Babcią) odkrywam w sobie nadal ogromne pokłady radości uczenia się i rozwoju. Ty jesteś dopiero na początku drogi i rozważ moje rady, wybierz z nich to, co ci jest teraz potrzebne i nie zapominaj o reszcie.

Chociaż jesteś nad wyraz dojrzałą i mądrą dziewczyną, nie mogę się powstrzymać od udzielenia Ci tych rad, a Ty kochanie, zrobisz z tym co zechcesz. Bo masz wolną wolę i własny rozum i kształtujesz właśnie swoje życie, a ja będę Cię wspierać bez względu na Twoje wybory. Zawsze znajdziesz schronienie w moim domu i zawsze możesz liczyć na szczerą rozmowę przy kawie i szarlotce.

Całuję Cię -
Twoja Babcia.



5 komentarzy:

  1. Halinko, przepiękne ciepłe słowa dla młodego człowieka na początku swojej długiej drogi. Pozdrawiam cieplutko <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuj:) To tylko wskazówki a i tak swoje życie każdy musi przejść sam. Wsparcie i dobre rady kogoś bliskiego niejednokrotnie uchroniły młodego człowieka od popełnienia błędu. Warto rozmawiać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne i mądre... Własnie przeczytałam to mojej przyjaciółce, która do mnie przyjechała w odwiedziny. Pozdrawiamy Cię Halinko :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne słowa,prosto od serca,niech sie spełniają <3

    OdpowiedzUsuń
  5. 49 year-old Technical Writer Briney Shadfourth, hailing from Dolbeau enjoys watching movies like Americano and Watching movies. Took a trip to Coffee Cultural Landscape of Colombia and drives a Ferrari 340 Mexico Berlinetta. przeskocz tutaj

    OdpowiedzUsuń