środa, 17 czerwca 2015

List do Przyjaciółki

Przeczytałam niedawno książkę autorstwa Paulo Coelho „ Zwycięzca jest sam” i jak zwykle wynotowałam sobie ciekawą myśl i chętnie się nią z Tobą podzielę: 

„Miarą godności człowieka nie jest tłum, otaczający nas, kiedy znajdujemy się u szczytu, ale pamięć o tych, którzy wyciągnęli do nas dłoń, kiedy najbardziej potrzebowaliśmy pomocy.
Poczucie wdzięczności, jest cnotą. Nikt daleko nie zajdzie, jeżeli zapomni o ludziach, którzy stali przy nim w potrzebie.”

Mam nadzieję, że uda mi się żyć zgodnie z tą myślą. Nawet jeśli kiedyś kogoś zawiodłam lub nie potrafiłam dotrzymać słowa, starczy mi życia, żeby to naprawić. Tobie kochana, życzę tego samego, bo czyste sumienie to luksus na który niewielu stać. Ważne jest to, by żyć tak, żeby nie popełniać ciągle tych samych błędów, a stare naprawiać w jak najszybszym czasie, bo one nigdy się nie przedawniają. 

Mam takie życzenie, by nigdy nie dosięgły mnie sprawy, które mnie przerosną, bym nigdy nikogo nie zawiodła, bym mogła z dumą patrzeć w lustro na odbicie dobra i sprawiedliwości. Mam takie życzenie, by stare sprawy zostały zamknięte, a nowe nigdy nie postawiły mnie w sytuacji bez wyjścia. 

Może powiesz - zawsze jest jakieś wyjście. Być może tak jest, ale najczęściej jest tak, że ten co najbliżej rozwiązania nie widzi go, bo zaślepiony jest strachem, wstydem i bezradnością. Może powiesz - sam się wmanewrował to niech sam ponosi konsekwencje. Być może tak jest, ale czasami nie przewidzisz, co życie ci przyniesie. 
Czasami los bywa przewrotny, szczęście opuszcza, a fortuna kołem się toczy.

Morał z tej opowieści jest taki: Nigdy nie oceniaj innych, bo to jacy są w tej chwili jest wynikiem zdarzeń, które los postawił im na ich drodze, ku nauce i przestrodze.

Moja droga Przyjaciółko,  życzę Ci wyrozumiałości, dobroci i cierpliwości.


1 komentarz:

  1. Dziękuję. Tak właśnie myślę... Ocenianie, które tak często rani drugiego człowieka jest wielkim błędem, który tak samo jak jego rani nas...

    OdpowiedzUsuń