sobota, 13 czerwca 2015

Małe grzeszki

        
           Witam serdecznie po długim czerwcowym weekendzie. Jestem szczęśliwa, wypoczęta i niestety... o kilogram cięższa. Kilogram to nie tragedia ale kiedy się odchudzam jest to sygnał, że coś idzie nie tak. 

Wyjechaliśmy  z przyjaciółmi w góry do Białki Tatrzańskiej. Odwiedziliśmy nasz zaprzyjaźniony pensjonat, gdzie gościnni gospodarze przyjmowali nas serdecznie i na bogato. Marysia, góralka z krwi i kości i jej wspaniała kuchnia, której nie mogłam się oprzeć - oto główne winowajczynie mojej „nadwagi”. Powiesz, nikt nie kazał ci jeść i masz rację.  Chciałabym cię jednak widzieć przy suto zastawionym stole w towarzystwie ludzi rozkochanych w biesiadowaniu. Ja nie mogłam się temu oprzeć. 

Długie spacery wśród górskich łąk i kilkugodzinne moczenie się w źródłach termalnych na wiele się nie zdały, chociaż gdyby nie ta przyjemna aktywność, może było by mnie jeszcze więcej. Mimo tego lekkiego „nadbagażu” jestem szczęśliwa, bo zdałam sobie sprawę z tego, że oprócz smuklejszego wyglądu mam jeszcze coś cenniejszego – dobrą kondycję i większą sprawność. Ćwiczenia w basenie i długie spacery z kijami sprawiały mi dużą frajdę. 

Wróciłam do domu rozpromieniona, opalona i gotowa stawić czoła moim zbędnym kilogramom. W poniedziałek byłam na basenie, ćwiczyłam w wodzie z podwójną siłą. Wróciłam też do zdrowej diety i z wolna wracam do wagi sprzed wyjazdu. W końcu gdzie mi się spieszy? Spokojnie, metodycznie, bez nerwów i zbędnych stresów. Jedno wiem na pewno - nie chcę wrócić do dawnej wagi, tej sprzed 8 kilogramów i zrobię wszystko by się tak nie stało. 

Teraz jest też świetny czas by odżywiać się lekko i zdrowo. Truskawki, pomidory, kalafior i cała gama warzyw i owoców to mój kulinarny raj. Jutro na obiad przygotuję makaron pełnoziarnisty z truskawkowym musem. 

Oto przepis:
Makaron pełnoziarnisty (220 g – 2 szklanki ugotowanego) ugotuj według przepisu na opakowaniu. Pamiętaj o tym, żeby ugotować go al dente bo taki nie tuczy. 
Truskawki 250 g zmiksuj z 1 łyżeczką miodu. Wymieszaj z makaronem i polej jogurtem naturalnym ( mały kubeczek).
Smacznego:).



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz