niedziela, 21 czerwca 2015

LISTY DO MARII (3)

Z czego się cieszę każdego dnia

         „Radość jest najwyższą energią. To magiczne poczucie, że wszystko jest możliwe. Jej źródłem jest wdzięczność za dary, które niesie za sobą każdy moment. Przyciąga i tworzy obecne i przyszłe chwile na najwyższym poziomie.” – to cytat z Kart Przesłania Aniołów dr. Doreen Virtue.

Jakby cały świat należał do Ciebie, jakbyś dostała w prezencie złotą rybkę gotową spełnić Twoje życzenia (oczywiście wszystkie, a nie tylko trzy) - tak masz się czuć. To jest okazywanie wdzięczności. Za co? Za dar życia. Za to, że wszystko możesz osiągnąć i za to, że możesz zmienić swoje życie na interesujące i budujące. 

Ktoś powie: „ale teraz są ciężkie czasy, już nie zarabiamy tak dużo i tak łatwo, z czego się więc cieszyć?”. Z dobrobytu, który nas otacza, a dobrobyt to nie tylko pieniądze, ale i więcej czasu dla siebie i dla rodziny i ciekawi ludzie, których spotykamy na swej drodze. To przyjaciele zawsze gotowi Ci pomóc i wiara w to, że wszystko możesz zmienić. Jeżeli tylko zechcesz. 

Marzenia - to Twoje największe bogactwo.Tak samo jak zdrowie, które pozwoli Ci je spełnić i miłość, która Cię uskrzydla, a czekanie na wielką miłość też może być radosne. Jeżeli chcesz sprawdzić, czy masz z czego się cieszyć, czy jesteś szczęśliwa, załóż sobie zeszyt „Szczęśliwych Chwil” i zapisuj w nim codziennie, raz na kilka dni, a nawet co jakiś czas, to co przydarzyło ci się miłego na przykład: 

Załatwiłam w urzędzie ważną sprawę w atmosferze zrozumienia i szacunku.
Spotkałam się z przyjaciółkami i spędziłam miły wieczór.
Mąż podziękował mi za dobry obiad.
Dostałam premię lub podwyżkę. 
Odwiedziłam chorą koleżankę w szpitalu.
Sąsiadka zrobiła mi zakupy kiedy byłam przeziębiona. 
Mój pies przywitał mnie radośnie (albo kot pomruczał przyjaźnie). 
Zakochałam się ze wzajemnością...

Zobacz, jakie życie jest piękne! Cieszę się, że moi przyjaciele są ze sobą już tyle lat i ciągle się lubią. Moja rozwiedziona przyjaciółka jest również szczęśliwa. Zapytasz czy rozwód może być powodem do szczęścia? Ja uważam, że tak, jeżeli życie razem było piekłem, to wyzwolenie się z tego piekła jest szczęściem. 

Moja wnuczka dzisiaj powiedziała, że mnie kocha, a wnuczek, że z babcią bawi się najlepiej. Mogłabym mnożyć powody do radości, bo je zapisuję i często je czytam, żeby sobie uświadomić jaką jestem szczęściarą. Mam takie wpisy, które mnie bardzo zadziwiły: „Jesteś dla mnie aniołem, dziękuję, że mi pomogłaś”. Dzisiaj zapiszę w swoim Zeszycie Szczęśliwych Chwil coś, co usłyszałam od osoby, która powiedziała dawno temu, że się nie zaprzyjaźnia, bo nie ma takiej potrzeby  - ”Jesteś moją przyjaciółką, dopiero teraz to zrozumiałam”. 

Dla takich chwil warto żyć!. Uwierz mi, droga Mario, że każdy ma w swoim życiu wiele powodów do radości, tylko musi je zauważać i doceniać.

Pozdrawiam Cię i życzę wielu powodów do radości.






4 komentarze:

  1. Kilka lat temu założyłam juz taki zeszyt. Po śmierci wnuczki nie pisałam przez 3 lata ale teraz znowu zacznę pisać. Juz widze piękne chwile ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że jest nas więcej :) Pozytywne spojrzenie na świat ułatwia życie, a świadomość tego jest bezcenna :)

      Usuń
  2. Już mam. Już piszę. Nie tylko o radości. Również swoje opowieści, wiersze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już zajrzałam na Twoje strony i gratuluję talentu i kreatywności twórczej. Życzę Ci powodzenia w rozwijaniu pasji :)

      Usuń